Nov. 08 2009

La històrica actuació de la diada ha convertit la Jove en la sensació del món casteller

Publicado por theositges a las 21:50 pm en La Jove

Clic en la foto se abre el PDF de toda la pagina - Noticias de Sitges - Eco de Sitges - Playas de Sitges - Turismo en Sitges - Informacion de Sitges - Hoteles en Sitges - Restaurantes en Sitges - Sitges guia

La històrica actuació de la diada ha convertit la Jove en la sensació del món casteller

La colla Braveheart
La històrica actuació de la Diada ha convertit la Jove de Sitges en la sensació del món casteller

En l’arenga del darrer assaig abans de la Festa Major del 2007, en què la Jove de Sitges atacava un altre cop el 4de8 (que va carregar), el president de la colla va animar als castellers convidant-los a veure la pel·lícula Braveheart abans de l’actuació com un estímul davant el repte que s’havien proposat. Des d’aleshores, a la Jove s’ha definit com “Esperit Bravehart” la seva capacitat de lluita davant fites importants.

El passat dissabte 24 d’octubre, la Jove va recórrer a l’”Esperit Braveheart” per batre’s amb el compromís més important que s’havia plantejat: el 4de8 i la torre de 7. L’èxit de la diada –el 4de8 i el 5de7 descarregats i la torre de 7 carregada, la millor actuació de la seva història– posa de manifest el nivell al qual s’ha situat la colla sitgetana, que ha esdevingut en la sensació del món casteller. Una colla que, a més, s’ha distingit per la seguretat en els seus castells: una única caiguda en tot l’any, un fet que tampoc és gens habitual en el món casteller.

Als responsables de la Jove, els agrada repetir que Sitges és el poble més petit amb colla de 8 (s’entén per colla de 8, quan es descarrega un castell d’aquesta dificultat). La dita no és gratuïta, ja que, com resulta obvi, és molt més fàcil plantejar-se fer cas-tells de 8 en una ciutat o localitat amb molts més habitants (i generalment amb una oferta sociocultural més limitada), que en un poble com Sitges, on el volum d’oferta és precisament molt alt (i, per tant, competeix amb els castells) i les singularitats socioeconòmiques (gent que treballa a la restauració i l’hostaleria o a Barcelona) més aviat perjudicials. Per aquest motiu, entre les felicitacions procedents del món casteller en els darrers dies s’ha fet un èmfasi especal en la dificultat de mantenir una colla de 8 en una localitat com Sitges, un fet absolutament inèdit en el món casteller.

Els responsables de la colla havien mar-cat el 4de8 com un objectiu de gran abast per a aquesta temporada. La Jove havia assolit per primer cop aquest castell l’any 2006, quan el va descarregar en dues ocasions. La temporada següent el va carregar un cop, mentre que la del 2008 ja no el va poder intentar. Per aquest motiu, el 2009 resultava clau per a recuperar els galons de 8 i mantenir-se en aquest lloc privilegiat o situar-se, on en teoria li corresponia a una colla com la de Sitges: entre les que fan els castells de la gamma mitja o alta de 7. El món casteller està plegat d’exemples de colles que havien arribat algun cop, ni que fos a carregar, el 4de8, però que en no poder-lo mantenir en les dues campanyes següents el van perdre definitivament reculant fins i tot més enllà d’on estaven situades abans de fer el salt. Això els va passar als Bordegassos de Vilanova, que van haver d’esperar 15 anys per tornar a fer el 4de8 que van bastir per primer cop el 1979, als Castellers de Cornellà, i als Castellers de Sabadell durant els anys 90 o a colles que l’havien coronat un cop a mitjans dels 90 com els Xiquets d’Alcover, els Xiquets del Serrallo o els Castellers de Sant Pere i Sant Pau.

El 2009 era, per tant, una aposta a cara o creu per a la Jove de Sitges. L’èxit de la Diada va suposar la confirmació de la línia sguida. El rigorós treball realitzat als assaigs i la capacitat de mobilització demostrada en els moments determinants –envoltada en el seu “Esperit Braveheart”– han estat les claus d’aquest èxit. Per afrontar el 4de8 i la torre de 7 alhora s’ha de disposar d’un tronc de nivell, una excel·lent canalla i els recursos necessaris per assajar i portar a plaça aquestes construccions.

La temporada de la Jove s’ha tancat de la millor manera possible, però amb un expedient immaculat, perquè els 29 castells de 7 afrontats han estat descarregats, sense cap caiguda (només en dues ocasions es van desmuntar dos castells descarregats a continuació). Es tracta d’uns resultats brillants, que il·lustren la potència i capacitat d’una colla, que, com van fer els valents soldats escocesos de William Wallace a Braveheart, no té por de cap objectiu, per agosarat que pugui semblar.

http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/digg_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/reddit_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/dzone_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/stumbleupon_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/delicious_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/blinklist_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/blogmarks_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/furl_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/newsvine_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/technorati_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/magnolia_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/google_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/myspace_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/facebook_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/yahoobuzz_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/sphinn_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/mixx_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/twitter_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/jamespot_16.png http://sitgesblog.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/meneame_16.png

Trackback URI | Comentarios RSS

Escribe un comentario

  • Seleccione el idioma

  • Tiempo en Sitges

    El Tiempo en Sitges

  • Trabajo en Sitges

    ofertas de trabajo - trabajo en sitges
  • Technorati

    Add to Technorati Favorites
  • Unete a nosotros

  • Sitges

  • Fotos de Sitges

    dsc_4764.jpg santa_tecla_2008.jpg dsc_2528.jpg 21.jpg
  • Nube de Etiquetas

  • Archivos

  • Publicidad

  • RSS RSS